Je to už nejaký ten týždeň, čo som si kúpil botník do predsiene. Trvalo to, pretože pred pár rokmi som mal taký osvietený nápad, ako vybrať si vstavanú skriňu vo farbe kalvados – ak existuje fólia, ktorá sa menej používa, tak už neviem, aká. A napasovať niečo svetlé k tejto skrini, nie, ďakujem. Ale za blbosť sa platí.

Späť k botníku. Našiel som si jeden, úplne obyčajný, jednoduchý, bez skla, kovu a iného príslušenstva, ktorý sa dal objednať aj vo farbe kalvados. Potešil som sa, objednal som, zaplatil a čakal. Keď konečne dorazil, mal som žiaľ úplne iné osobné starosti a tak som botník nechal botníkom – čiastočne zložený. Nakoniec som sa opýtal, koľko stojí montáž, keďže som na to nemal ani trochu času. Keď mi povedali, že je to smiešnych 10% ceny, hneď som súhlasil, objednal a zaplatil.

“Montér” sa mi mal ozvať do piatku. Neozval sa. Tak som volal do predajne, kde mi povedali, že sa práve vrátil z montáže (na takéto náhody neverím) a že sa mi ozve. Ozval sa a prišiel asi o piatej poobede, v ten deň som kvôli tomu zostal na HomeOffice. Zdržal sa 10 minút, pretože zistil, že na mojom skvelom botníku autori zabudli vyfrézovať 6 dier. Očakával som, že má so sebou na to náradie, ale nemal, zapísal teda na doklad o montáži informáciu o reklamácii (“chýbajú dieri”) a dosky vzal so sebou s tým, že v pondelok alebo utorok ráno sa zastaví a spraví to.

V pondelok sa mi nikto neozval, ani v utorok. To už začalo smrdieť, tak som volal ja. Zdvihol mi to úplne neznámy chlap, že ten môj superman má dovolenku. Zavolal som v stredu, kedy mi chlap povedal, že “príde v pondelok”. Mal som chuť vyhodiť botník z okna.

V pondelok sa teda chlap ohlásil a opäť prišiel. Diery boli čerstvo vyvŕtané, pri kompletizácii však zistil, že chýba jedna z kľúčových súčiastok (malý kúsok plastu, ktorý slúži ako pánt). Jednoducho ich bolo o jednu menej. Vzhľadom na to, že chýbali nielen diery, ale aj meno výstupného kontrolóra a dátum expedície výrobku, ani sa nečudujem. Zohnať takúto súčiastku je nemožné, nie je to nič štandardné, medzičasom som to overoval v Baumaxe a Hornbachu (pozerali sa tam na mňa ako keby som od nich chcel vyriešenie diferenciálnej rovnice). A tak mám botník hotový na 99% a chlap povedal, že na druhý deň príde aj so súčiastkou hneď ráno o pol ôsmej a hotovo.

Prišiel utorok. Vstával som o siedmej, sotva som videl a začal som pracovať z domu a súčasne som čakal. 7:30 – nič. 7:45 – nič. 8:15 – nič. Takáto zápcha bola nereálna, tak som chlapovi opäť zatelefonoval. A opäť stará známa pesnička, že má dovolenku, zdvihol mi to niekto iný, kto mi odkázal, že ten chlap “sa ozve na druhý deň”. Dnes je streda a samozrejme sa mi nikto neozval a zohnať je ho nemožné. Napísal som teda príkru SMS, pretože kvôli takej hovadine sa mi nechce mať bordel v byte. Všetko by bolo v poriadku, keby mi nesľuboval nereálne termíny. Problém je, že sťažnosť mi zrejme v tejto fáze nepomôže. A tak ticho trpím a zatínam zuby… a zakopávam o topánky v kuchyni.

Výrobcu ani dodávateľa v tejto chvíli ešte stále nechcem menovať.