NAVOD NA REKLAMU, alebo AKO DOSTAT ZAKAZNIKA

Reklama je sposob ako predat (inak nepredatelny a nepotrebny) vyrobok najvyssej (rozumej vzdy opak) kvality. Zaklady tvorby reklamy su preto velmi dolezite, ak sa chcete zbavit velkej zasoby cohosi, co uz nemozete odstranit inak. Preto vam ponukame tento Navod, ktory vam ekologicky a aj ekonomicky poradi, ako predavat svoje vyrobky.

1) reklama musi oslovit zakaznika. Musi ho povazovat za "vazeneho", i ked nikomu nevadi, ked si tovar kupi aj menej vazeny zakaznik - cim viac, tym lepsie. Najlepsie je hned na uvod poznamenat nieco v style "to tu este nebolo" alebo "videli ste uz niekedy nieco take?". Zasada je polozit potencialnemu zakaznikovi recnicku otazku, pricom cas na rozmyslenie je iba niekolko desatin sekundy. Preto na reprezentovanie vyrobku treba cloveka recnicky velmi schopneho, alebo dobre vyzerajuceho.

2) vyrobok treba predviest - pricom je potrebne najat potrebny pocet odbornikov na technicke efekty a triky, ktori zostrihaju reklamu do lakavej a doveryhodnej formy prezentujuc tak najlepsie vlastnosti Vasho vyrobku (ktore prirodzene nema ani prototyp). Pri pracich praskoch je situacia jednoduchsia - staci z kazdej predvadzanej latky kupit po dva kusy.

3) vyrobok je treba porovnat s "beznymi vyrobkami". Definicii "bezneho vyrobku" sa treba vyhybat, pokial sa to len da. Kazdopadne je to nieco ovela horsie (co je nanajvys pozoruhodne), ako Vas vyrobok.

4) cena Vasho vyrobku je vzdy "bezkonkurencne najnizsia" alebo "super cena", zasadne vyjadrena ako X-1, kde X je pekne okruhle a znacne vysoke cislo. Pritom nesmieme zabudnut pripomenut, ze ti, ktorym sa zda cena neprimerana ziskavaju "najvyssiu kvalitu"(a dokonca so zarukou!) Niektore vyrobky zial mozu zarucit len to, ze sa pokazia same od seba den po skonceni zaruky.

5) reklama musi zakaznika ochromit prislusenstvom, ktore je sucastou dodavky - standardne sa dodava "prepravny obal" (rozumej krabica), "tipy na pouzitie vyrobku " (= navod na pouzitie), dva nahradne nastavce (ktore mimochodom znicite po dvojdennom pouzivani vyrobku) a rozlicne ine doplnky. Vsetko je "prirodzene v cene vyrobku". Niekedy ako "specialny bonus" dostanete dalsi "super vyrobok" (bonus v tomto pripade znamena, ze predajca sa ho konecne potrebuje zbavit zo skladu) a to vsetko so "super zarukou". Pracie prasky to maju opat jednoduchsie - ako prislusenstvo im staci prepravnu obal a pripadne, "nahradne balenie", ktoreho pouzitim a zriedenim s vodou usetrite! (rozumej peniaze, riedenie v danom pomere urcite zabezpeci znizenie pracieho vykonu, cim vas donuti kupit prasok opat)

6) zhrnutie - na zaver reklamy je dobre zakaznikovi pripomenut to, co vsetko ziska, najlepsie v kratkom zostrihanom sote. Zakaznik totiz pri Vasom vycerpavajucom tempe stratil trochu prehlad a zasluzi si vidiet to najlepsie, co poskytuje Vas vyrobok. Iba takto je mozne kupit "super ostry noz", ktory neprereze ani papier, "supercistiaci prostriedok", po pouziti ktoreho budete musiet vymienat kachlicky, ci rozlicne doplnky do kuchyne, ktore vam zarucene pomozu v domacnosti (zabrat miesto).

7) niektore dolezite poznamky pre reklamu: Existuju reklamne smery, ktore propaguju prezentovanie vysledkov pouzitia Vasho vyrobku nahodnym zakaznikom. Najlepsie uspechy v tejto reklamnej sfere slavili zatial natieracie masla (ktore davame ochutnavat zasadne hladnym ludom) a super pracie prasky, ktore vycistia aj golier kosele so zazranou spinou, ktoru ukazeme na dalsej koseli pre porovnanie (spinavu koselu prirodzene cistime kyselinou)

8) priklad UNIVERZALNEJ REKLAMY 1:

Vazeni zakaznici! Predstavujeme vam nas najnovsi a vo svete najrevolucnejsi . Jeho vlastnosti uz ocenili mnohi zakaznici, teraz mate tuto moznost aj VY! Pozrite sa na tieto ukazky . Videli ste niekedy nieco take ? Porovnanim s beznym vidite, ze jeho sila je N-krat vacsia . Uz po jedinom vidite napadnu zmenu! A to vsetko za bezkonkurencne nizku a priaznivu cenu! Len za X slovenskych korun! Zavolajte HNED!

Priklad ABSOLUTNE UNIVERZALNEHO VYROBKU 2:

Urcite ste niekedy potrebovali pripravit vasu domacnost na navstevu vasich hosti. Stalo to vela namahy - ustavicne striedanie cistiacich prostriedkov, osviezenie vzduchu i vyber vhodnej hudby. Teraz je tu nas UNIVERSAL 2000! Najlepsi vyrobok na cistenie domacnosti! Nas UNIVERSAL 2000 zahrna v sebe nielen cistiaci prasok na kachlicky a umyvadla, ale aj prostriedok na umyvanie riadu, okien, auta, deti a psov, praci prasok pre vsetky druhy bielizne a spinavych penazi, lestiace prostriedky na drevo, kov i plasty, osviezovac vzduchu so sviezou vonou jari a k tomu 12 hodin najkvalitnejsej hudby! A to nie je vsetko! Ak si nas UNIVERSAL 2000 objednate ihned, dostanete k tomu zadarmo navod na pouzitie, nahradne balenie a originalny japonsky super ostry noz! Vasi hostia budu ziarit, ako bude vasa domacnost ziarit cistotou!

Dalsie priklady najdete v nasej najnovsom a bezkonkurcne najlacnejsom bestselleri reklamnej strategie vsetkych cias - reKLAMator, ktory si mozete objednat IHNED!

Napisal VIX, 30/06/96

Tu môžete ohodnotiť poviedku:


vix-libris, 27/1/2002-0.84 (beta)
(c) VIX 2001-2002
Generated: 12/11/2019, 20:46:46