Nábytková Odysea

Categories:  Kokpit

Je to už nejaký ten týždeň, čo som si kúpil botník do predsiene. Trvalo to, pretože pred pár rokmi som mal taký osvietený nápad, ako vybrať si vstavanú skriňu vo farbe kalvados - ak existuje fólia, ktorá sa menej používa, tak už neviem, aká. A napasovať niečo svetlé k tejto skrini, nie, ďakujem. Ale za blbosť sa platí.

Späť k botníku. Našiel som si jeden, úplne obyčajný, jednoduchý, bez skla, kovu a iného príslušenstva, ktorý sa dal objednať aj vo farbe kalvados. Potešil som sa, objednal som, zaplatil a čakal. Keď konečne dorazil, mal som žiaľ úplne iné osobné starosti a tak som botník nechal botníkom - čiastočne zložený. Nakoniec som sa opýtal, koľko stojí montáž, keďže som na to nemal ani trochu času. Keď mi povedali, že je to smiešnych 10% ceny, hneď som súhlasil, objednal a zaplatil.

“Montér” sa mi mal ozvať do piatku. Neozval sa. Tak som volal do predajne, kde mi povedali, že sa práve vrátil z montáže (na takéto náhody neverím) a že sa mi ozve. Ozval sa a prišiel asi o piatej poobede, v ten deň som kvôli tomu zostal na HomeOffice. Zdržal sa 10 minút, pretože zistil, že na mojom skvelom botníku autori zabudli vyfrézovať 6 dier. Očakával som, že má so sebou na to náradie, ale nemal, zapísal teda na doklad o montáži informáciu o reklamácii (“chýbajú dieri”) a dosky vzal so sebou s tým, že v pondelok alebo utorok ráno sa zastaví a spraví to.

V pondelok sa mi nikto neozval, ani v utorok. To už začalo smrdieť, tak som volal ja. Zdvihol mi to úplne neznámy chlap, že ten môj superman má dovolenku. Zavolal som v stredu, kedy mi chlap povedal, že “príde v pondelok”. Mal som chuť vyhodiť botník z okna.

V pondelok sa teda chlap ohlásil a opäť prišiel. Diery boli čerstvo vyvŕtané, pri kompletizácii však zistil, že chýba jedna z kľúčových súčiastok (malý kúsok plastu, ktorý slúži ako pánt). Jednoducho ich bolo o jednu menej. Vzhľadom na to, že chýbali nielen diery, ale aj meno výstupného kontrolóra a dátum expedície výrobku, ani sa nečudujem. Zohnať takúto súčiastku je nemožné, nie je to nič štandardné, medzičasom som to overoval v Baumaxe a Hornbachu (pozerali sa tam na mňa ako keby som od nich chcel vyriešenie diferenciálnej rovnice). A tak mám botník hotový na 99% a chlap povedal, že na druhý deň príde aj so súčiastkou hneď ráno o pol ôsmej a hotovo.

Prišiel utorok. Vstával som o siedmej, sotva som videl a začal som pracovať z domu a súčasne som čakal. 7:30 - nič. 7:45 - nič. 8:15 - nič. Takáto zápcha bola nereálna, tak som chlapovi opäť zatelefonoval. A opäť stará známa pesnička, že má dovolenku, zdvihol mi to niekto iný, kto mi odkázal, že ten chlap “sa ozve na druhý deň”. Dnes je streda a samozrejme sa mi nikto neozval a zohnať je ho nemožné. Napísal som teda príkru SMS, pretože kvôli takej hovadine sa mi nechce mať bordel v byte. Všetko by bolo v poriadku, keby mi nesľuboval nereálne termíny. Problém je, že sťažnosť mi zrejme v tejto fáze nepomôže. A tak ticho trpím a zatínam zuby… a zakopávam o topánky v kuchyni.

Výrobcu ani dodávateľa v tejto chvíli ešte stále nechcem menovať.